Sushi? Nej tack!

Tobi talar / Permalink / 4

Var på sushi & sake-provning igår. Sake minns jag inte om jag har provat tidigare, men sushi har jag ätit några gånger och tyckt varit hyfsat, men nu vet jag bättre - DET ÄR JU FÖR FAN SVINÄCKLIGT!
Fick lära mig att sushi är så mycket mer än bara de där räk- och laxbitarna som faktiskt kan vara ok, men i Japan äter de till och med rå kyckling!
Det gjorde inte vi, men vi åt bland annat rå tonfisk, råa hjärtmusslor och rå lax - och det var bara förrätten. Sen kom fem tallrikar till. Och sju glas sake, som också är en vidrig dryck.
Så vad är grejen med sushi? Det är kallt, det är rått, det är inte gott, det ser ut som sniglar, det är inte mättande, det har äcklig konsistens och det ska drickas tillsammans med sake.
Nej, det går, som de säger i Japan, fetbort!
#1 - - Niklas:

Sushi...Mumma.

Att få äta sushi och dricka det tillsammans med sake, det har jag dock aldrig testat. Dessvärre.

#2 - - Pjuk:

Bra Tobbe! Äntligen nån som säger sanningen. Sushi är som internet.. bara en fluga..

#3 - - Sushi älskare:

Sushi är hur gott som helst, men det ska inte ätas i Lkpg utan på riktig sushi restaurang där sushin hela tiden är färsk och tillreds på rätt sätt punkt slut.

#4 - - Tobi:

Men är inte grejen med sushi att den INTE skall tillredas? Det du ser på bilden är 100% rått.

Och vad jag har förstått har Nori (där jag var) ett väldigt gott rykte. Igår fick vi till och med färskriven wasabi, nåt som inte går att få tag på i Sverige.

Själv tycker jag att fisk och skaldjur skall tillagas innan de äts, det är det som skiljer oss från djuren.

Till top