På skiva: Navid Modiri & Gudarna

På skiva / Permalink / 0

Navid Modiri & Gudarna

"Allt jag lärt mig hittills

Bad Taste Records

 

Ni har hört Navid Modiri i radioprogrammet "Frank" och sett honom i "Filmkrönikan" på SVT. I fjol gjorde Göteborgaren även sin författardebut med diktsamlingen "Skrik om du brinner". Och så lirar han musik också, ihop med polarna i bandet Gudarna. Detta är deras tredje album.

På omslaget poserar de sju killarna i glasögon, vita skjortor och svarta slipsar och man har skivkontrakt med ett skatepunk-bolag så det finns egentligen inget som skvallrar om att man faktiskt lirar popreggae på svenska, men det är precis vad man gör.

Stundtals svänger det riktigt bra, särskilt i öppningsspåret "Jag tror". Överlag tycker jag faktiskt att bandet sköter sig riktigt bra och bjuder på skönt och tajt komp. Svagaste kortet är nog Navid själv, hans röst känns tämligen tråkig och texterna har svårt att väcka nåt större engagemang. Efter att ha lyssnat ett antal gångar på plattan kan jag fortfarande inte säga vad låtarna handlar om. Fast det svänger ganska trevligt, och det kan också räcka en bit.

 

2/5

Till top