Två skivor

På skiva / Permalink / 0

Singel

6/10

 

Simon Norrsveden: Äntligen inte min

Egen produktion

 

Jag är ju så jäkla förtjust i den här sortens svenska pop: Lasse Lindh, Henning, Hardy Nilsson och allt vad de har hetat genom åren.

Simon Norrsveden fortsätter i den traditionen med småavig pop som har kommersiell potential men förmodligen aldrig kommer att slå på allvar. Här bjuder han på tre trevliga poplåtar med texter om Stockholm, att han vill vara cool och så lite vanliga känslor.

Simon Norrsveden kommer nog aldrig att bli någon evig följeslagare till mig men han bjuder på angenämt sällskap för stunden och jag hör gärna mer av honom.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EP

4/10

 

Heart-sick Groans: Oh, I can do a number of things

Egen produktion

 

I november 2007 började Johan Brännström, Martin Lindström och Henric Wallmark göra musik ihop. Nu har Sundsvallstrion släppt sin första skiva, som är en fyraspårsplatta med akustiskt orienterad folkpop.

Någon nämnde Simon & Garfunkel som referens, vilket känns att göra det enkelt för sig även om jag kan förstå liknelsen. Men Heart-sick Groans låter poppigare, även om musiken framförs på akustisk gitarr, fiol och försiktiga slagverk.

Musiken låter mysig och trevlig men jag har svårt att helt gå igång, jag tror det beror på att melodierna inte riktigt håller. För när låtarna är slut kan jag omöjligt minnas dem. Trots att jag trivdes medans de spelades.

Till top