På skiva: Samuraj Cities

På skiva / Permalink / 0

Album

5/10

 

Samuraj Cities: Mixed Up Record Collection

Imperial Recordings

 

Andra plattan från göteborgska Samuraj Cities bjuder på tung rock som utan att knocka mig ändå känns rätt tilltalande. Lyssnaren får maffig indierock som är elektronisk och modern. Ibland byggs drömska landskap, ibland laddar man från mellangärdet och satsar på feta käftsmällar. Feta gitarrer, trumbeats och allehanda ljud som smyger omkring i kulisserna  Helt rätt ljudbild alltså. Problemet är att trots att jag låter skivan gå på repeat så är det inga låtar som fastnar. Medan jag hör låtarna tycker jag det låter helt okej, men så fort de tar slut har jag glömt dem. Låtmaterialet är helt enkelt för svagt för att sätta några djupare spår. Synd, för jag gillar som sagt soundet och attityden.

Till top