Tv-krönika (ÖC, 30/3)

TV / Permalink / 0

Hemska hemsökta hus

 

Jag har tidigare skrivit om tramset i "Hemsökta hus" i TV 4+. Med mörkerkameror, medium och mikrofoner jagar man spöken i gamla engelska slott och herrgårdar. Och förvånansvärt ofta träffar tv-teamet på döingar som går igen, faktiskt i varenda program. Som tittare undrar man ju varför inga andra medier uppmärksammar detta eller varför inga forskare någonsin lyckats bevisa att det finns spöken om det nu vimlar av dem.

Men trots att det är så lätt att skratta åt programmet så måste jag erkänna att jag ändå ofta hamnar framför tv: n på söndagsnätterna och biter på naglarna. "Hemsökta hus" är nämligen väldigt bra tv, det eggar fantasin och gör att man för en stund släpper sitt kritiska granskande. För tänk om den där ljusstrimman inte är en reflex från kameran, eller om det där mystiska ljudet inte är råttor på vinden...

 

SAKNAD: Motalakillen Claes De Faire på TV 8 retar många med sin brackiga stil. Jag tycker han är bra och saknar att han inte är tillbaka i rutan förrän tidigast i höst.

 

SVINBRA: "Var fan är min revy". Uggla har gjort det igen.

Till top