Onkel-tävling!

Tävling / Permalink / 3

För att ytterligare hylla Onkel Kånkel och samtidigt sprida lite julstämning kommer nu en liten Onkel-tävling.
Fyll i de saknade orden i texten. Vinnaren får äran av att vara Onkel-expert.

"Jag heter Arne Weisskorv
Jag lever utav __________
Jag söker på savannen
I _______ hos grannen
Jag skriker så jag bleknar
I _______ det ekar
Det är ett eko-system
I ett ____________

Och när _____ tränger fram
Vad blir det då?
Weisskorv _______ 
________ Weisskorv
Weisskorvprogram på Tv2
Weisskorv _______
________ Weisskorv

När Arne é på alerten
Så vill han poppa majs
I den stora röda _______
Hans popcorn smakar ____
För det är ingen majskolv
Jag har i min mun
Det är Arnes ________
Och halva hans _____ "

#1 - - M Holm:

Jag heter Arne Weisskorv

Jag lever utav bajskorv

Jag söker på savannen

I röven hos grannen

Jag skriker så jag bleknar

I tarmarna det ekar

Det är ett eko-system

I ett tarmsystem



Och när korv tränger fram

Vad blir det då?

Weisskorv bajskorv

bajskorv Weisskorv

Weisskorvprogram på Tv2

Weisskorv bajskorv

bajskorv Weisskorv



När Arne é på alerten

Så vill han poppa majs

I den stora röda stjärten

Hans popcorn smakar bajs

För det är ingen majskolv

Jag har i min mun

Det är Arnes bajskorv

Och halva hans pung "



Så enkelt, en av världens bästa texter.

#2 - - borell:

svinbra! onkel är lätt en av sveriges bästa textförfattare

#3 - - MidiZ:

Ett musikaliskt geni =)



I albumet: Underbara Värld, så hittar ni en klassiker av hög kaliber, Poor Lonesome Kopojk! Även den har en skön text av sällan skådat slag!

Till top