Urban tv med attityd

TV / Permalink / 1

Igår satt jag och kände mig medelklass och urban, och var lite tv-sugen.
"Undrar om det finns något för mig att titta på", funderade jag.
Och tänka sig - Correns nya flödestv-program "30 minuter" stod och hackade på datorn. Enligt en av programledarna skulle det vara just urbant och för medelklassmänniskor mellan 25 och 40 - och dessutom vara kaxigt och ha attityd. Oj oj oj, det lät ju perfekt.
Samma floskler har man ju hört tusen gånger förut, men kanske var det skillnad denna gång? Attityd - det är bra grejer.
Min vän JP var inte lika glad, han är över 40 och får således inte titta. Särskilt urban är han inte heller eftersom han bor i Motala. Fast om Linköping räknas som urbant kanske Motala gör det också? Han förstod inte heller det där med attityden. Vilken attityd var det programmet hade? Sur attityd? Hård attityd? Gammaldags attityd? Att bara påstå att man har "attityd" i största allmänhet blir bara fjantigt.
"Fan, jag sitter ju också hemma och känner mig urban. Jag vill också titta", menade JP.

Så vi tittade i smyg. Och ångrade oss direkt.
Om "30 minuter" är att vara urban är vi hellre lantisar.
Till top