Hultsfred 2009 (#1)

Fest & sånt / Permalink / 2

Då har man varit på Hultan igen - för 20:e gången. Och även denna gång blev det en höjdare.

Kom på tisdagen och slog upp tälten i Träsket (enda campingen man kan bo på). Vårt gamla ställe hade blivit funktionärscamping (igen!) så vi hamnade nere vid sjön, vilket visade sig vara ett höjdarställe, bland annat var det svinnära till entrén. Tisdagen blev som första dagen alltid blir - ett hejdlöst festande på campingen.

När området öppnade på onsdagen var Dropkick Murphys första band. Hård irländsk röjarrock à la Flogging Molly. Riktigt bra! Jag kollade även in Snoddas återförening, vilket kanske var kultigt men musikaliskt rätt kasst.
Jag och Rosén kollade även in Kings of Leon från öltältet. En nyhet för i år var för övrigt att man hade vänt Pampas helt om och ändrat om området mellan Pampas och Hawaii.

Torsdagen blev lite märklig. Stöld blev tvungen att åka hem av personliga skäl och även jag och Kräks drog på kvällen. Kräks åkte hem och jag drog till Västervik, som jag hade planerat. Fast jag hann se lite på dagen innan vi drog. Bland annat Peter, Bjorn and John som var rätt segt, hypade Bruket som var urdåligt och Hello Saferide som var kanonbra.
#1 - - Gobo:

Inga Sonicbilder?

#2 - - Tobi:

Sonic Syndicate? Nej, då stod jag i duschen på Hotell Nore i Västervik.

Till top