Tv-krönika (ÖC, 30/5)

TV / Permalink / 0

Ständigt denna Ramsay

En sak som jag tidigare efterlyst i mina tv-krönikor är "efter-efter-reportage". Vanligtvis när olika tv-program gör uppföljande "vad-hände-sen"-inslag, i till exempel "Grannfejden" eller "Lyxfällan", så är tiden som gått alldeles för knapp för att man ska kunna dra några egentliga slutsatser.

Oftast återvänder tv-teamet efter en månad för att kolla hur det gått för dem som varit med om någon form av "gör-om-mig"-övning, men man vill ju se om förändringen fortfarande håller i sig efter ett år.

Nu har Gordon Ramsay - ständigt denna Ramsay - gjort exakt detta. I den nystartade säsongen av "Gordons´s Kitchen Ninghtmares" väntar han ett helt år innan han återvänder för att se hur restaurangerna klarat sig. Det är ett upplägg jag även skulle vilja se på alla dessa investerarprogram, "Top Model", "Stilpoliserna" och "Idol"-vinnarnas karriärer.

 

FILMKROCK IKVÄLL: Jag menar: "Ung rebell", "Fyra bröllop och en begravning", "Illusionisten", "Kocken" och "Face Off" samma kväll.

 

ÄSCH: Precis när jag började hitta in i "Generation Kill" tar serien slut.

Till top