På skiva: Elias & The Wizzkids (Nolltretton, mars)

På skiva / Permalink / 0

Elias & The Wizzkids

”Just do it”

Hybris

 

Falun-kvartetten Elias & The Wizzkids är ett sånt där band som har figurerat lite i utkanten av min popvärld i några år nu, utan att riktigt vilja leta sig in. För tre år sedan släppte de debutalbumet ”A little mess” som var intressant och bra, men ändå inte lyckades få bröstkorgen att ömma sådär som omistliga band gör.

Nu är de huvudband på ”Handen på hjärtat”-turnén samt ligger på skivbolaget Hybris, två riktiga kvalitetsmärkningar om ni frågar mig, så kanske är det dags att ge bandet en ärlig chans.

Nya plattan innehåller 10 svängiga spår som doftar solsken, 60-talspop, glädje och lite lätt vansinne. Ibland rockar man på lite mer, ibland blir det 70-tal, ibland lite gay. Det är alltså inte helt lätt att sätta stämpel på Elias och hans bandkamrater. Och kanske är det därför jag inte helt faller för bandet trots att jag i grunden verkligen gillar vad jag hör. Det är något som saknas, jag vet bara inte vad.

 

3/5

Till top