Att snusa eller icke snusa - det är frågan

Tobi talar / Permalink / 10

Ser ut som att jag har snus inne på denna bild och det för mig osökt in på frågan om jag ska snusa eller inte. Jag la ju av i maj för att jag ville vara "sommarfräsch", men istället har mitt liv blivit ett helvete. Finns det egentligen några fördelar med att inte snusa? Jag kommer banne mig inte på några.
Däremot kan jag räkna upp en mängd saker som snusandet har på pluskontot.
Så jag slänger helt sonika ut frågan till er läsare: ska jag snusa eller ej - och varför/varför inte i så fall?

#1 - - Åsa:

EJ!!! Snus är för jävla dyrt och dåligt för hälsan (ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar)! Jag själv skulle inte vilja vara beroende av nåt, alltså är att vara oberoende att föredra. Gula tänder, dålig andedräkt, och knappt synligt tandkött är ju kanske inte heller nåt att skryta med. Iofs går det att göra eget snus, då blir det ju billigare...och en annan fördel är att jag och många andra tycker att killar som snusar kan vara rätt sexigt...Men summan av kardemumman är ändå EJ! Usch jag låter som värsta moraltanten...typ som en distriktssköterska...ja just det, det är jag ju oxå ;-)

Lycka till med vad du än beslutar! Det är ditt val och dina konsekvenser!

///Å.

#2 - - Holk:

JA, det ser ju tuft ut.

#3 - - Holk:

Tufft ska det givetvis vara. Lite för snabb där.

#4 - - Mr Shield:

Nej, man får fullkomligt vidrig andedräkt.

#5 - - borell:

klart du ska snusa finns det nåt godare förutom öl?

#6 - - Åsa:

Vad blev det beslut???

#7 - - Åsa:

ditt* ska det såklart stå...

#8 - - Tobi:

Håller upp ett tag till, men bli inte förvånade om jag börjar till hösten igen.

#9 - - Anonym:

Aldrig för sent o börja....../PR

#10 - - Åsa:

Pepp till dig!!!

Till top