Hultskrig 2010

Fest & sånt / Permalink / 0

Det tog 20 år men till slut fick jag uppträda på Hawaii-scenen i Hultsfred. Strax efter 22 i torsdag klev (halva) Bête Noire upp på stora scenen och förförde publiken. Det blev ett kanongig med folk som dansade och efteråt fick jag värja mig mot groupies som ville åt min kropp.

Vi kom ner precis lagom till Gula Gubbens framträdande. Stubbe var också på plats och körde en diktuppläsning. En del andra band lirade också, bland annat Lovisa Negga som vanligtvis återfinns i The Majority Says men som nu provade lite solomaterial. Och det lät riktigt bra, nya låten "Iskall" är en dunderhit.

Jag tror banne mig årets Hultsfred (eller Hultskrig, som det kallas) är bästa året. Gratis inträde, man campar framför scenen, Bête Noire uppträdde och dessutom vann jag tipspromenaden. På hemvägen stannade vi till hos "Chipset", den där berömda ICA-handlaren som hade köpt på sig chips för 100 000 kr som han nu rear ut för att bli av med.

Som vi sa: vilken annan svensk festival som läggs ner skulle locka hundratals personer som kommer dit ändå och fixar sin egen festival. Det visar att Hultsfred har något unikt och är mer än bara en musikfestival. Vi ses igen i Träsket nästa år!
Till top