Bandmöte med Bête Noire

kultur / Permalink / 5

I lördags hade Bête Noire bandmöte med rödvin och supé i salongen hos Bill. Desserten var flytande och bestod av Pernod-drinkar, vilket fick igång kreativiteten ordentligt.
Det ledde till att vi lade grunden till nya låten "Ingen man är en ö" samt fixade lite med "Grand Hotel".
Den första är tänkt att komma på nästa EP medan den andra är en nyårslåt till en kommande julskiva(!)
Vi har fortfarande lite problem att bestämma oss för vilken den fjärde låten till nya EP:n ska vara, men tanken och förhoppningen är att skivan ska komma ut under våren.
Eventuellt har vi också några spelningar på gång framåt sommaren.
#1 - - Horst-Detlef:

Behöver du låttitlar så bjuder jag på en här:



"God min (i elakt spel)"

alt

"(God min i) Elakt spel"

#2 - - Tobi:

Är inte det en Wilmer/Nisse Hellberg-titel?

#3 - - Horst-Detlef:

Åh fan, jag som tyckte jag hade kläckt en finfin Kinde-titel där.



Vad sägs om "Bättre fly (än illa fäkta)" då? Men då har väl Uggla redan använt den...

#4 - - Tobi:

Inte Uggla, men Melodifestivalen -86, typ...

#5 - - Horst-Detlef:

Helvete! Så går det när man har att göra med schlagernördar som kan varenda singelbaksida med Lena Ph...

Till top