#1 - - Mart:

JA!

#2 - - angelica:

jorå, jag läser den.. ibland.. :P

får verkligen se till att pallra mig till SGG i sommar!

#3 - - Tobi:

Mart, du vet väl att CWP bor i Midsommarkransen?

#4 - - Mr Shield:

Sist vi pratade var inte du heller imponerad av någon som "slår" genom covers, men du har tydligen ändrat dig.



Hur som haver sitter jag och skissar på årets melodifestivaltips, men det går inte bra. Jag är inte säker på att grästjejerna vinner längre med tanke på den enorma speltid Bergendahl får i radio. Dessutom tror jag många kommer gilla Saades nummer som avslutande låt. Det enda jag är säker på är att det gamla gardet med Pernilla, Jöback, Jessica och AJ inte har en suck att vinna.



Kanske tar folket förnuftet till fånga och röstar på den absolut bästa låten - Salem Al Fakir - trots det tråkiga numret, hans flummighet och dåliga utstrålning av glädje när han vinner? Folk gillar mer när man gråter och är genuint chockad såsom Anna Bergendahl var, jämfört med Salems lilla "vink" och "vad var det jag sa".



Det blir en rolig final, men det finns ett orosmoment - och det är ju givetvis Darin. Får inte vinna, ska inte vinna, men skulle kunna vinna (fast aldrig i mitt tips). Han har talang och alldeles för många fans, men OJ vilken svag låt detta är! En otroligt irriterande refräng som bara gnager och blir sämre och sämre ju mer man hör den. Dvs, tvärtemot alla andra refränger i startfältet.



Mitt slutgiltliga tips hur jag TROR det slutar droppar in precis innan tävlingen när jag lyssnat en sista gång, men just nu känns det så här:



1. Salem Al Fakir

2. Anna Bergendahl (växer tyvärr mer och mer och blir nog favorit)

3. Saade

4. Darin

5. Timoteij

6. Jessica Andersson

7. Peter Jöback

8. Andreas Johnson

9. Pernilla Wahlgren

10. Ola



Och detta nedan är hur jag VILL att det skall sluta, men det är ett rent önsketips och kommer inte hända.



1. Timoteij (om de lär sig fejkspela lite snyggare)

2. Salem Al Fakir

3. Saade

4. Anna Bergendahl

5. Ola

6. Jessica Andersson

7. Andreas Johnson

8. Pernilla Wahlgren

9. Peter Jöback

999. Darin



// Schlager is king

#5 - - zelle:

Shield för helv... Timoteij?!!

Alltså vad menar du? Vad du vill göra med dom (rent sexuellt) eller låten?!

#6 - - zelle:

Enda låten av relevans på många år i detta sammanhang är ju Salem Al Fakirs "Keep on walking". Om han, i årets svenska uttagning, kommer 1:a så kommer nästa på typ 29:e plats och resten därefter.

#7 - - borell:

boka thorsten flinck

#8 - - Fredriksson:

Bästa bokningen hittils i SGG:s historia...

=)

#9 - - Fredriksson:

Boka Edith Backlund också, hon ligger ju på samma bolag som CWP så har ni en kanon festival.

#10 - - Tobi:

Ediths senaste platta tyckte jag var årets skiva 2008 och nu är hon på g med en ny. Men vi vill ha artister som sjunger på svenska

#11 - - Mart:

Ja, vem bor INTE här av Stockholms alla nykultureliter!

Till top