På skiva: The Bear Quartet (Zero, oktober)

På skiva / Permalink / 0

Album

4/10

 

The Bear Quartet: Monty Python

Adrian Recordings

 

Det intressantaste med The Bear Quartets skivsläpp numera är vad bandet ska döpa plattorna till. Ja, ni vet ju att skivtitlarna alltid består av två ord varav det första slutar på bokstaven Y.

Det är kanske inte så konstigt att man har svårt att hålla upp intresset efter att bandet har funnits i över 20 år och släppt sisådär 147 skivor.

Bland många av mina recensentkollegor tycker man fortfarande att Luleåbandet är ”the shit”, själv har jag för ganska länge sedan gått från att tycka att gruppen är ”konstig men bra” till bara ”konstig”.

Bandet säger att denna skiva består av detaljer som man försökt att sy ihop låtar av, och jag tycker att det hörs. Jag saknar riktiga låtar och vet inte vad jag ska göra med musiken. Här och där bränner det till ordentligt men som helhet kan jag inte påstå att ”Monty Python” får mina juicer att flöda.

Till top