Lehmans fredagsfräckis

Skoj / Permalink / 0

En finne kommer inklivande på en bar. Han är drygt två meter lång och nästan lika bred. Med hög röst förkunnar för bartendern:
- Jag har så djävla stor kuk att jag skall ha en graatis whisky.
- Ja ja, säger bartendern, men du kan väl försöka uppträda lite städat. Du generar dom andra gästerna.
Men han ställer i alla fall fram en whisky som finnen sveper på inga sekunder. Och skriker igen...
- Jag har så djävla stooor... Bartendern sätter upp handen för att tysta honom och säger
- Okay du får en till. Men sen får du faktiskt vara vänlig att dra åt helvete. Mina andra gäster gillar inte ditt snack. Finnen sveper sin andra whisky, och knappt har den runnit ner innan han öppnar käften igen och skall till att skrika. Då sträcker sig bartendern över disken och suger tag i skjortbröstet på finnen.
- Nu djävlar är det upp till bevis. Om du visar att du talar sanning så skall du få en till.
Finnen drar ner gylfen och börjar rota... och drar fram en SKÖLDPADDA. Tittar på den med stora ögon och säger eftertänksamt:
-DJÄÄÄVLAR, jag har fått flatlöss.
 
 
Till top