Krogkrönika (Nolltretton, december)

Fest & sånt / Permalink / 0

Hur gick det med nyårslöftena?

 

Vid förra nyåret gav jag en massa löften i den här tidningen angående mitt krogliv. Det är dags att summera och ser hur det egentligen gick…

 

Inför krogåret 2011 tyckte jag att det var dags att rannsaka mitt personliga krogliv och gav därför en rad nyårslöften. Nu när året har gått kan man se att vissa av dem hölls medan andra bröts tämligen omgående.

 

Löfte: Dricka varannan vatten

Resultat: Tjena! Det sprack redan under årets första krogkväll…

 

Löfte: Genomföra en sunkrunda

Resultat: Klart. Det blev till och med ett reportage.

 

Löfte: Bojkotta krogar med garderobsavgift

Resultat: Japp. Har inte gynnat en enda krog som tar betalt för att gästerna kommer dit i sina ytterkläder.

 

Löfte: Hålla fast vid att äta max en kebab per år

Resultat: Har ätit en enda kebabtallrik under 2011. Och det var i Thailand.

 

Löfte: Gå hem när after work-tiden gått ut

Resultat: Det sprack i somras…

 

Löfte: Undvika allt som marknadsförs som event

Resultat: Jajamen. Inga eventbesök under 2011.

 

Löfte: Vägra att stå i en krogkö som är längre än tre meter

Resultat: Inga problem att klara av.

 

Löfte: Köra Uggla-tekniken på helgerna (Fredagsdrink, party på lördagen och en halvflaska vin på söndagen)

Resultat: Sprack på söndagsvinet.

 

Löfte: Testa och betygsätta alla uteserveringar i stan i sommar

Resultat: Var ju knappt hemma i somras, så det sprack.

 

Löfte: Skippa sista ölen

Resultat: Idiotiskt löfte som jag aldrig kommer kunna hålla.

 

Till top