Underbara dagar framför oss

Tobi talar / Permalink / 2
December 2011 verkar bli en riktig höjdarmånad. Nya numret av Nolltretton/Nollelva kommer idag (kommer bli svinbra känns det som) och jag har börjat jobba med kommande nummer. Ligger bra till i planeringen, vilket gör att min tillvaro är ganska skön just nu.
Den senaste veckan har jag intervjuat Henrik Schyffert och Henrik Fexeus, jag har varit på bio och i simhallen, hängt med fd rockmanagern Johan Berger och hårdrockaren Jerry Prütz, snackat med muskelpaketet Magnus Samuelsson, käkat Aladdin, varit i Sörping och Grebo och haft det allmänt kul.
Och resten av månaden verkar bli lika bra: Julfest med jobbet, spelning med Bête Noire på Dentusgrottan, Julafton, Moneybrother på Munken och resa till Panama är lite annat som händer under återstoden av månaden.

Igår hade jag ännu en höjdardag i Norrköping, där jag fick en del jobb gjort samtidigt som jag hade en trevlig stund. Hängde lite med artistbokaren Uno Friedner, som bland annat bokat Thåström, In Flames och Anna Ternheim till Norrköping under våren.

Tog även en fika med Åsa Sjöberg som visade gravidmagen och berättade om sin kommande skiva. Vi började också smida på lite hemliga planer för framtiden...

Vi var även och kollade in favoritbutiken Speet Spirits nya lokaler. Härliga Viola och Monika som jobbar där var sugna på att hänga med på Moneybrother på Munken och Bête Noire kommer göra en spelning i butiken nån gång i vår.

När jag satt mig i bilen och börjat åka hem ringde Prutten och sa att han körde rockquiz på Munken, så det var bara att vända tillbaka. Kom precis lagom tills det började, och var bara två poäng efter segraren trots att jag körde i ett enmanslag. Missuppfattade två frågor om DAD och Eldkvarn som jag egentligen kunde, så egentligen borde jag ha delat segern. Men jag är inte bitter...
#1 - - M:

Antar att det är Dahlberg som är pappan?

#2 - - Anonym:

Hahhaa DÖR

Till top