Bangkok by night

Resa / Permalink / 0

Tjaba! Kom till Bangkok igar morse efter annu en san dar klassisk helvetesresa som man gor da och da. Men sen har det bara varit rajraj. Det har hant en del langs Sukhumvit dar jag bor, manga nya byggnader, restauranger och annat. Mittover gatan har det ex oppnat en amerikansk 50-talskrog med Chang for 29 baht mellan 13 och 01 (kostar 80 annars). Pa Soi 13 har Mama tagit "timeout" pga for flitigt drickande och machokillen kommit ut som gay. Och sa har mitt hotell fatt gratis wifi.
Ikvall var jag och Wee pa Vertigo Bar (en cool takbar pa 59:e vaningen i Banyan Tree med haftig utsikt over Bangkok) och tog nagra drinkar.

Sen drog vi till Sukhumvit Soi 11 for lite mat och mer dryck. Soi 11 ar en trevlig bargata som jag blir mer och mer fortjust i. Dar finns alla mojliga typer av krogar (som bilderna visar), men det ar anda jakligt lugnt.

Aven nattkrogarna (dvs bord och stolar pa gatan, 22-ca 06) pa Sukhumvit ar ju svinbra, fast plotsligt har det kommit en jakla massa svarta knarklangare dit. Igar fragade jag en Nigerian vad han jobbade med och han svarade: I am a "street guy", you know...

Och sa har ser mitt nya, forbattrade jag ut. Solbrand, nyklippt, nya Gucci-glasogon och ny skraddarsydd skjorta. Samt varit hos tandlakaren och putsat lite pa tanderna.

Till top