Er man i Durban

Resa / Permalink / 0

Har nu kommit till Durban, dvs jag ar i Zulu-land, vilket osokt far mig att tanka pa den gamla sangtexten "I Honolulu, dar gar man kladd liksom en zulu".
Har ar det lite mer av "det riktiga Afrika" och klimatet ar varmare och fuktigare.
Efter Port Alfred drog jag vidare till Port St Johns (bilden ovan), och skippade bade East London och Mthatha (vilket inte verkar ha varit nagot att sorja).
Igar var det varmt som satan, men idag ar det lite smamulet. Durban verkar vara en trevlig stad, i alla fall Florida Road dar jag bor (bilden nedan). Fast 8 kuddar pa sangen har ocksa! Har blir jag tre natter, vilket gor att man kan festa till lite. Och sa vart det lite strul med flyg/hyrbil, dom har ju en splitterny flygplats som rorde till saker och ting lite, men det ar lost nu.

Dags att presentera de slutgiltiga listorna for Sydafrika:

Basta platserna:
1. Stellenbosch
2. Mossel Bay
3. Port Alfred
4. Kapstaden
5. Durban

Kommentar: Denna lista beror mycket pa var man bor, vilka man traffar, forvantningar osv. Kapstaden ar svar att placera in eftersom det beror pa hur man avgransar sig (ska man rakna in Kaphalvon osv). Durban har jag inte fatt distans till an, men hittills ar det bra.

Slutgiltiga innelistan:
1. Chenin blanc/Chardonnay
2. Kreativa afrofrisyrer
3. Bed & breakfast
4. Stora, feta, big bad mama-jama-arslen
5. Castle/Black label (ol-marken)
Bubblare: Cafe' Havana i Mossel Bay, Louise pa The Look Out/agarinnan pa Links, billigt att ata ute, Florida Road Durban, Taffelberget.

Slutgiltiga utelistan:
1. "Parkeringsvakter"
2. Att hyra en for slo bil
3. Baz bus-chaufforer
4. Kallt i vattnet
5. Jeffreys Bay
Bubblare: Backpackers, For fa katoyer, Sanna Kallur, svensken i Knysna
Till top