Er man i Taipei

Resa / Permalink / 0

Visst, det blev Taipei (Taiwan) anda till slut. Vilket jag ar glad over sahar tva dagar senare. For jag blev genast fortjust. Dels ar det inga turister, det kan ga timmar mellan att man ser vasterlanningar. Dels ar dom valdigt daliga pa engelska har, och bara att bestalla mat kan vara en utmaning, och sant ar ju alltid kul. Sen ar allt valdigt avslappnat om man jamfor med exempelvis Bangkok, Saigon och andra liknande stallen.
Jag bor mitt i smeten pa ett kanonhotell (forutom frukostbuffe'n som bestar av kalla pommes och liknande). Fran borjan var planen att bara stanna i Taipei i tre dagar och sen aka runt on i nagra dagar, men deras snabbtag ar ju suverana, de gar overallt (tar bara 90 min att aka fran Taipei till Taiwans sydanda), sa jag blir kvar i Taipei hela tiden tills jag flyger tillbaka till KL.

Forsta kvallen kollade jag bara in narmaste kvarteren, men igar var jag runt halva stan och kollade tempel, parker och andra sevardheter. Rakade hamna i 2-28-parken vilket fortsatter resans gaytema, det ar namligen dar som stans gittan brukar cruisa fick jag reda pa.

Dar satt aven dessa skolelever och ovade gitarr. De ovade bara pa ett ackord i taget och alla ovade pa olika ackord - stenhart!

Och tror ni inte aven de taiwanesiska olen har vunnit massa utmarkelser...
Till top