Mitt CV

Tobi talar / Permalink / 2

Jag tänkte berätta lite vad jag jobbar med, dels för att vissa undrar och dels för att marknadsföra mina tjänster.
Flera gånger har jag fått frågan vad jag tjänar på bloggen, och svaret är ingenting. Den lilla reklam som finns på bloggen gör att jag slipper betala för att blogga, men jag får alltså inte en spänn.

Det jag huvudsakligen jobbar som är skrivande journalist. Främst inom nöje, kultur och liknande.
Jag är frilansare och min största uppdragsgivare för tillfället är tidningarna Nolltretton/Nollelva. Jag har även skrivit för Corren, Zero Music Magazine, Östgöten, Nolltvå, Motala Tidning, Klippet, Länstidningen Östergötland, Linköpingsposten, 91:an och säkert någon mer. Jag har även skrivit texter åt några företag.
Vill man ha en text skriven i något sammanhang kan man alltid höra av sig till mig

Jag har även jobbat lite med radio i P4.

Sen håller jag på lite med musik också, i lite olika konstellationer.
Bête Noire är mitt huvudprojekt. Det är ett synthpopband med extravaganta texter på svenska.
Jag spelar även på olika fester, krogar, evenemang osv med olika sättningar: 6.08, Greboneserna, Snusk-Tobbe, solo. Jag har även sidoprojektet Torbjörn & Nykomlingarna som är lite vilande just nu.
Vill man ha musik/underhållning till en fest eller liknande är det bara att höra av sig.

Andra sidoaktiviteter som jag ägnar mig åt är pubquiz och liknande saker.

Ett annat område jag behärskar hyfsat är resor. Jag reser mycket privat och är dessutom reseskribent.

Måste väl även nämna att jag är med och driver festivalen Sköna Gröna Grebo.

Och så har jag den här bloggen...där tror jag att jag fick med det viktigaste.
#1 - - Anonym:

börjar det bli glest i kassan?

#2 - - Ullers strumpa:

Du är gay också, glöm inte att tillägga det...

Till top