Krogkrönika (Nolltretton, oktober)

Dejting / Permalink / 0

Smart, sexig, rolig, söt…

 

Innan du ger dig ut och raggar på krogen ikväll bör du fundera en stund på vem du är och vem du vill ha. Kanske kan denna lilla guide ge lite hjälp på vägen.

 

Det ska väl sägas på en gång att teorin jag använder kanske inte är den mest vetenskapliga, utan är hämtad från någon amerikansk collegerulle jag redan glömt namnet på. Enligt filmen fanns det fyra egenskaper som man kan dela in alla människor efter.

Dessa var: smart, sexig, rolig och söt – och man kan bara ha två av dessa personlighetsdrag.

 

Börja med att titta på dig själv och på din omgivning. Vilka kombinationer passar in på folk du känner? Förmodligen passar beskrivningen rolig och söt på en person i din närhet, och kanske sexig och smart på någon annan. Men man kan som sagt bara vara två av sakerna, så kommer du fram till att en person är både smart, sexig och rolig så har du gjort något fel.

 

Ja, jag är medveten om att teorin är fånig och spricker direkt. Man kan ha lite av alla dragen och det finns personer som inte passar in på något av dem. Men för resonemangets skull kan vi väl låtsas att det är en oomkullrunkelig teori som stämmer på alla människor.

 

Undrar vad folk tycker om mig? Smart kan jag nog passera som. Sexig…nja, det är nog tveksamt. Rolig, ja åtminstone ibland. Söt? Nej, det vete tusan.

 

Och vilken typ av person vill man själv ha? Alla fyra egenskaperna är ju positiva. Rolig är ett måste. Söt går nog före sexig. Å andra sidan så vill man ju vara attraherad av den man är tillsammans med, men det kanske man blir av en som är söt också? Smart, åtminstone hyfsat smart, känns också som ett slags grundkrav.

Får bara välja två säger jag rolig och smart, sen får hon se ut som stryk. Förhoppningsvis blir hon söt om hon är rolig. Och sexig…ja, det blir ju alla tjejer efter att man tagit ett antal drinkar.

 

Vid närmare eftertanke är nog inte denna teori något att satsa på när man är på raggarstråt ute på krogen. Möjligen kan den fungera som tidsfördriv när man sitter ensam vid en bardisk. Servitrisen förresten…henne skulle jag nog kategorisera som sexig och söt.

Till top