Min torsdag på en skala

Tobi talar / Permalink / 2
(OBS! Uppdateras kontinuerligt under dagen)

10.25 Vaknar, tittar ut och ser att det blir en sån där jobba-hemma-utan-att-gå-utanför-dörren-dag: 3

11.17 Steker bacon i bar överkropp: 1
11.26 Lägger in dagens första snus: 5
11.43 Ser att jag fått svar om korr på en intervju jag gjorde igår. Kul med professionella personer som läser sin mejl, svarar snabbt och inte krånglar (motsatsen är desto vanligare): 4
11.59 Angående inlägget ovan. Halva min arbetstid går åt till att försöka få tag i/få svar från olika människor. Just nu sitter jag och väntar på svar från: ett skivbolag, en kommun, en bandmedlem, en radiokanal, två arrangörer, en sponsor och en journalist: 1 
12.18 Ska intervjua en balettdansös. Tänker på filmen "Black swan" som jag gav betyget: 5

12.23 Ser att Figge bytt profilbild på Facebook: 4
13.21 Bill mejlar att vi måste tacka nej till en spelning senare i november: 1
14.05 Kommer på att Prütz inte skickat sitt dagliga "Du är gay"-SMS än. Börjar bli orolig, har det hänt honom nåt?: 1
14.53 Har skickat iväg mejl om tre intervjuer. Ytterligare svar man förmodligen får vänta på en evighet alltså: 1
14.54 Drar ut på stan en snabbis: 3

15.47 Hemma igen. Var på Nolltrettonkontoret och hämtade lite skivor, bland annat Monty och Jonathan Johansson: 4
Jessica var där och visade upp sin nyfödda dotter. Jag kom precis lagom till fikat: 5
Spillde kaffe på jeansen: 1
Fick äntligen det där SMS:et av Jerry Prütz (men tyckte det såg lite lurt ut): 5

Såg när jag kom hem att jag fått svar på ett av de där tre mejlen jag nämnde. Alltid pålitliga Thorén på Arenabolaget hade svarat inom fyra minuter. Så ska det se ut!: 5

16.02 Mr Shield skickar en bild och skriver:
"Drömbild! Både bra parkering och SG (Smiling Gayman,min anm.) på samma bild, nöjd!": 4

16.10 Bill mejlar och berättar att det nu är bokat och klart. Han hänger på till Florida i januari: 5
16.11 Bill mejlar att en arrangör i Norrköping som vi tidigare haft kontakt med kanske är lite på om en spelning: 3
16.14 Bill verkar helt uppe i varv efter flygbokningen och spammar mig med massa förvirrade mejl: 2
17.01 Vad är detta? Har fått svar på de andra två mejlen också. (Väntar dock på ett tiotal andra sedan en tid tillbaka...):3
17.52 Börjar folk tömma sina inkorgar inför helgen eller vad händer? Plötsligt får jag svar från alla möjliga håll angående intervjuer etc: 4
18.57 Dagtid får man aldrig något vettigt gjort. Då blir det mest att man sitter i telefon, mejlar, bokar in saker osv. Har bara lyckats skriva fem smågrejer varav en skivrecension är det längsta. Nu går vi in på kvällspasset. Tänkte att jag skulle hinna med en skivrecension, en text om julkonserter (som sen ska kompletteras med en intervju), två grejer som inte är så mycket text men tar ganska lång tid samt en ganska stort skådisporträtt. Till att börja med...:2
20.05 Hur lång tid tar det att tina köttfärs? Har ett stort paket som legat framme sen lunch och fortfarande är som en isbit. Och jag börjar bli jäkligt hungrig: 1
21.29 Har nya Monty på stereon och köttfärssås på spisen. Blir perfekt att äta till senaste "Lyxfällan" på TV3 Play och simultant läsa kommentarerna på Flashback: 4
23.35 Nähä...dags att sätta fart med jobbet igen: 3
00.43 Några jobb ivägskickade till bossen. Vad gör vi nu, de där julkonserterna kanske?: 2
02.04 En grej till klart. Nu lyssnar jag på Filip & Fredriks nya podcast, sen skiter jag i det här för idag. Tja!
#1 - - Mr Shield:

"Min torsdag på en skala" är klart hetaste nykomlingen till bloggen på flera år.

#2 - - Anonym:

är klart en riktigt svag copy paste av Schulmans alla får plus.

Till top