På skiva: Susanna & The Grinders (Zero, oktober)

På skiva / Permalink / 0

Album

5/10

 

Susanna & The Grinders: Twine

EhMM Music

 

Tydligen började gitarristen Susanna Risberg med instrumental jazz innan hon insåg att man både kan sjunga och spela pop, och när hon insåg det 2008 så startade hon Susanna & The Grinders. Och jazzen verkar hon ha lämnat bakom sig, jag kan inte påstå att jag hör ett spår av hennes tidigare musikaliska fäbless i hennes nuvarande popband. Istället är det helt okej gitarrpop med stänk av indie som strömmar ut ur högtalarna. Kanske inte jättespännande eller originellt men kompetent framfört och med lite av den 90-talskänsla som jag gillar. Jag saknar dock riktigt starka hitlåtar som fastnar. Fast sen läser jag att Susanna tydligen bara är 20 år och då blir jag smått imponerad. Detta är ingen skiva som välter jorden men en bra grund att bygga vidare från.

Till top