Quebec i dagsljus

Resa / Permalink / 1

Quebec är som allra vackrast om kvällarna, men dagtid går stan inte heller av för hackor.

Här ser man lite av en fresk som finns i nedre gamla stan.

Här ser man i bakgrunden den hiss som går mellan övre och nedre Gamla Stan.

Och här är "huvudgatan" i nedre Gamla Stan, med massa småbutiker och restauranger. Nedre Gamla stan är mer "turistig" med restauranger, caféer, butiker och gränder. Övre Gamla Stan har mer stora, pampiga byggnader.


Det finns även ett stort fort högst upp i stan, men det var svårt att ta vettiga bilder på...

Nu ska jag ut och käka och tänkte även kolla in lite av det som finns utanför murarna. Det finns ju en hel del där också...

Sen imorrn tänkte jag även försöka hinna ta mig lite utanför stan. Har lite tid innan flyget och bilen ska ju lämnas på flygplatsen. Jag kommer inte hinna allt jag vill se så det får nog bli ännu en tur hit om något år...
#1 - - Anonym:

Det ser verkligen jättemysigt ut! Bra att du "rekar" så vi andra inte behöver åka Kanada runt för att hitta pärlan! :)

Till top