Vi fara till Niagara

Resa / Permalink / 1

Idag hämtade jag hyrbilen och körde från Toronto till Niagarafallen (skittråkig motorväg). Var lite skeptisk på förhand, tänkte att det kanske skulle vara sönderkommersialiserat, men Niagara var en riktig höjdare. Fint och trevligt, bra utsikt, kostade inget och inte massa försäljare och skit.

Precis som alla naturfenomen är det svårt att fånga på bild, men är ni i trakterna rekommenderar jag er att åka dit.

Sen tog jag en liten chansning och åkte till Niagara-on-the-lake nån mil bort. Om jag ska skryta lite så har jag utvecklat en bra känsla för vilka ställen som är värda ett besök och NOTL var ytterliggare ett sånt ställe. Här har tiden stått stilla sedan 1886. Hade tänkt att bara stanna en natt, men det blir troligtvis två eftersom det är en så trevlig liten stad.Blir nog en vintur imorrn också...
Enda kruxet är att det känns som det sannolikt spökar på mitt rum, jag var till och med tvungen att fråga ägarinnan. Sedan såg jag även att NOTL skyltar med att det är "The most haunted town in Canada". Huga!
#1 - - Anonym:

"utvecklat en bra känsla för vilka ställen som är värda ett besök", Jag säger bara Surabaya

Till top