Nkpg vs Lkpg

kultur / Permalink / 0

Igår drog Bill och jag till Norrköping för att kolla in "Påsk" på Arbisteatern. Men vi började med att AW:a, och ja, stalkern ringde igen...
Jag börjar bli lite orolig för Bill. Jag föreslog högklassiga ställen som Durkslaget och Enoteket men han tvingade mig att gå till halvsjaskiga Cromwell. En obetydlig detalj tycker ni säkert, men jag börjar märka ett mönster av förflackning den senaste tiden. Han vill tatuera sig, han märker inte att ölen på L´Orient smakar margarin, han har bytt ner sig från fotomodeller till trampstamps vad gäller kvinnor och till råga på allt tror jag han släppte väder i bilen (fast han skyllde på Skärblacka...).
Jag måste ta tag i detta innan det går för långt. Hela maj kommer jag ägna all vaken tid till att få honom tillbaka till den dandy han egentligen är.

Hur som helst hamnade vi på L´Orient och kollade in Casablanca med Space Age Baby Jane vid micken. Det var den fredagen det.
Till top