BN på stan

Tobi talar / Permalink / 0

Sisådär en gång i halvåret (max) får jag ett överväldigande sug efter att "gå på stan" en lördag. Jag ser framför mig hur man strosar runt, hälsar på folk, spanar in torghandeln och tar en mysig fika på nåt café.
Sagt och gjort, jag ringde Bill som omedelbart hängde på. Vi började med en brunch på Pitcher´s och redan där gick det fel. Varför lär jag mig aldrig att bufféer är satans skapelse?
Nåväl, vi kollade in Passagens nya utställning och även om den inte var nån höjdare så var det ändå ett okej besök. Sen gick vi runt på stan och försökte suga in lördags-gå-på-stan-känslan, vilket misslyckades totalt. Och så är det ju varje gång, för att "gå på stan" är ju nämligen bland det tråkigaste som finns. Det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Så nästa nästa gång jag börjar mumla nåt om att jag ska ner på stan en lördag - kedja fast mig!

Sen fick Bill se denna gubbe i ett skyltfönster och freakade ur totalt - och sprang hem.
Till top