Semester i Sockna

Tobi talar / Permalink / 1
Som ni vet är min semester lite begränsad i år, men igår tänkte jag att: nu jävlar drar jag! Jag hoppar in i bilen och bara kör, lite Easy Rider-känsla, låter slumpen styra mina steg. Först bränna ner till Danmark och sedan bara fortsätta ner på kontinenten - Berlin, Paris, Rom...
På nåt jäkla vänster lyckades min chef få reda på planerna och ringde upp:
- Du, jag har nog lite jobb åt dig på ingång, så åk inte för långt bort på semestern!
Så det slutade med att jag hamnade på Landsbygdens dag i Hannäs...
Den där gamla lanthandeln i Kvarnvik har man ju åkt förbi några gånger, men jag hade aldrig varit inne förrän nu. Och det var riktigt häftigt, och betydligt större än vad man tror.
Såg även skyltar om att det var agility-tävlingar i Åtvid, så jag svängde förbi. Där sprang jag på Johanna som tävlade med Aristo.
Framåt kvällen var det cirkus utanför Dentusgrottan i Grebo, så det passade jag också på att besöka.
Så visst, det kanske inte blev så mycket av mitt bilande i Europa, men en semester i Sockna är inte heller det sämsta! 
#1 - - C:

Grebo har egen cirkus? Kommentarer är egentligen överflödiga =)

Till top