Hultsfred 2012

Konsert / Permalink / 1

I fredags drog Bill och jag ner till Hultsfred en sväng. Mitt 23:e år som sagt, fast i år blev det bara en kortis. Vi var bara nere över fredagen och åkte hem på natten.

Vi började med att kolla in Krunegård, som jag har sett många gånger förut, så det var inte så upphetsande.

Så vi ramlade in i Teaterladan, där Katzenjammer lirade - och var överraskande bra!

Även Big K.R.I.T var överraskande bra.

Bra var även uteserveringen vid Hulingen, där vi tog oss en öl.

Vi var borta en sväng vid vår gamla tältplats och den var ledig! Grannarna räknade väl med att vi skulle komma i år också...

Sen var det ju det där med fotbollen...

Cardigans såg jag på Hultan för en massa år sen. Då var dom svindåliga, och dom har inte blivit bättre sen dess kan jag meddela...

The Cure som gick på vid ett var heller inget partypiller. Bra låtar, men segt och variationslöst. Hade velat höra "Wrong number", men vi drog innan dess. Det där med band på festival är klart överskattat...
#1 - - Horst-Detlef:

Katzenjammer, vilket A-namn!

Till top