Mitt sommarlov

Tobi talar / Permalink / 1

Aaaah! Första dagen på semestern. Jag började med en gratislunch på stan. Tillsammans med Benny & Mats, Uffe J och Jerry Prütz tillhör jag stans gratisätarelit. Fast Jerry är ju klart värst, för han tvingar till sig gratiskäk av sina kompisar!

Sen gled jag runt på stan och grejade lite. Tittade bland annat in på Passagens nya utställning en sväng.

Plockade upp nya Vice, en tidning som varvar total dynga med ett och annat inslag av nyskapande och suverän journalistik.

Tog en sväng till Skylten och fortsatte gratisätandet med korv!

Sen tänkte jag lägga mig på stranden vid Stångån och njuta av semestern när chefen plötsligt ringde.
- Jag har några jobb åt dig!
- Men du sa ju att min semester började igår!
- Ja, men jag sa inte när det slutar. Och den slutar idag!

Så det blev att gå hem och fixa några texter till. Det var den semestern det...
#1 - - linköping:

Din blogg är min vardagslyx. Tack!
Tror du fru jp vet att han är så snål och hungrig? Hon kanske kan hjälpa honom. Typ veckopeng?

Till top