Peace & Love

Tobi talar / Permalink / 1
Fick ett ryck i onsdags och drog upp till Peace & Love. Har aldrig varit där förut och fick väl mest mina fördomar bekräftade om att det är en Svensson-festival. Jag är ju mer en Hultsfred/Arvika/Emmaboda-kille. P&L är ju en stadsfestival med förväntade artister och utan den där äkta festivalkänslan, men skit samma, man kan ju ha kul ändå.
Jag hookade upp med Ellinor (ovan), Sara (nedan) och några till, och började med att spana in Roxette (överst) som var huvudanledningen till att jag åkte till P&L.
Det var dessvärre ingen höjdarkonsert. Per var på topphumör och försökte hålla uppe stämningen, men Marie var en plåga att se och höra. Rösten håller inte längre och hon rörde sig som en gammal kärring på scenen (dvs inte alls). Varje gång hon greppade micken var man orolig för hur det skulle sluta.
Uggla började direkt efter och med honom är man dock aldrig orolig - för han är alltid bra! Dels gillar jag hans låtar och dels gör alla andra det också så det blir alltid bra stämning. Och sen är han ju alltid skön på scenen och har alltid bra mellansnack. Han körde även en del lite oväntade låtar som "Vår tid -77" och "Mitt decennium" och jag funderar på att gå och se honom i Vadstena också senare i sommar.
Sista stora artisten på onsdagen var Winnerbäck och han var som vanligt: kompetent men svintråkig. Finns inget mer att säga om honom.
 
#1 - - Nina:

Av fotot på Uggla att dömma måste vi stått i stort sett bredvid varandra på konserten!

Till top