Sista rycket innan sommarn

Tobi talar / Permalink / 1

Igår började jag och Henke med att åka till Sörping för det sista rycket med 011/013. Och vilket ryck det blev! Kan ha varit den mest hektiska/effektiva dagen någonsin. Vi började på Bondens Crêperie. I sommar MÅSTE jag lyckas ta mig dit någon kväll, så är nån sugen att hänga på är det bara att säga till.

Sen var vi runt på ett gäng ställen i stan. Sörping kan man ju hajpa hur mycket som helst, det finns ju massor att kolla in: kanalhamnen, Rådhustorget, Skönbergagatan, Storgatan, kyrkorna...ja, hela jädra stan med sina Madickenkvarter, gränder och fina hus. Och så hela det medeltida arvet förstås.
Fast det spelar ju ingen roll. Det enda folk bryr sig om är glasskiosken Smultronstället. Henke och jag gör dock som lokalborna och går till Göta Glass, som till skillnad från Smultronstället gör sin egen glass.

Passade även på att kolla in Söderköpings Brunn, som jag faktiskt aldrig besökt förut. Bill brukar tjata om att Bête Noire ska ta en spaweekend där för att driva giftet ur våra kroppar. Men mest tror jag han vill dit för att kunna gå omkring och leva operettliv helt oförblommerat.

Efter lunch fortsatte vi till Norpan där vi fortsatte i samma rasande tempo med att färdigställa uteserveringsguiden, fixa drinktips och lite andra jobb. Kan nu utan tvekan hävda att jag är den person som vet absolut mest om vad som händer på Norrköpings krogar i sommar. Jag har koll på alla sommarerbjudanden, arrangemang osv, så vill ni veta nåt är det bara att fråga.

När vi var på Enoteket dök plötsligt kocken upp i bar överkropp och började posera förföriskt!

Bara i Norrköping barn, bara i Norrköping...
#1 - - Nina:

Söderköpings Brunn är ett guldställe,mysig miljö, supergod mat osv! ;)

Till top