Sörping, Norping - hallå, hallå

Tobi talar / Permalink / 0
Tog en sväng till härliga Sörping igår. Egentligen har jag ju semester, men chefen ringde från solstolen i Spanien och beordrade ut mig att skriva om Söderköpings Gästabud i september. Det var dock skapligt snabbt avklarat och efter det drog jag vidare för ett möte (läs: fika) med min kollega i Norrköping.
Sen blev det en sväng till Knäppingsborg där det är gratiskonserter nästan varje dag i sommar. Dessutom bra erbjudande på maten.
Asken kör 50% på maten mån-lör klockan 17-19, så jag tog en Pulled Pork.
Sen vid klockan sju körde Wille Crafoord igång. Jag är inte helt förtjust över hans "jazziga" sångstil eller när han kör orala "trumpetsolon". Dessutom är låtarna lite för likartade och hans texter lite för ordvitsiga, men skitsamma, det var en helt okej, faktiskt rätt bra spelning. Kommer att bli flera kvällar för min del i Knäppingsborg i sommar.
Till top