Torsdag

Tobi talar / Permalink / 3

Var och hämtade min bil igår som varit på verkstaden. Aaah...tycker fortfarande att den är jäkligt snygg! Men som alla bilar kostar den pengar, senaste fixandet gick på nästan 8000 spänn totalt.
Varför har du då bil om det är så dyrt? Så lite som du åker behöver du väl knappt någon, får man höra ibland (av såna som inte själva har bil). Och svaret är enkelt: bil har man! Så är det bara.

Hur många dör om man släpper en atombomb över Irak? Inga, för alla sitter i Skäggetorp centrum och fikar!
Och det gör dom rätt i. Jag har själv blivit en riktig kaffemoster på sistone. Igår firade jag att bilen var klar, men det finns alltid någon anledning att fika. Den vanligaste för mig är när jag jobbat länge och inbillar mig att jag behöver lite koffein för att behålla "flowet", vilket mitt förnuft vet är totalt självbedrägeri. För det bästa att göra när man har "flow" är inte att gå i väg och fixa fika utan att bara fortsätta med det man gör.

Igår var det premiär för Alex Schulmans & Sigge Eklunds podcast. Ska dom också köra på torsdagar, som Filip & Fredrik? Så dumt!
Den var i alla fall helt ok, men som någon skrev nånstans är det ju ett problem att F&F:s podcast är så rapp och bra att allt annat bleknar i jämförelse. Jag trodde till exempel att Luuk & Lokko skulle vara spirituell och spännande, men de känns mest sega och ointressanta.
Tycker dock att TV-podcasten TV-heads både är initierad och underhållande.

Har gått och irriterat mig över min tröga balkongdörr i ett år, och den sista tiden har det inte ens gått att öppna/stänga den. Så den måste ju smörjas, men som lägenhetsboende har man ju sällan olja hemma. Så vad gör man? Jo, man tar helt enkelt matolja (extra virgin!), och nu funkar den perfekt! Sånt får mig att känna mig extra fiffig...

Och så en tråkig nyhet...min favoritbutik Speet Spirit ska stänga till midsommar. Vart ska jag nu köpa mina Portugalskjortor? Vart ska jag nu fika? Det är alltid tråkigt när små butiker klappar igen och särskilt synd med Speet eftersom Monika och Viola är så trevliga. Så dagens visdomsord är: stöd de småbutiker ni gillar, ni kommer sakna dem när de är borta!
#1 - - Bill:

Bästa inlägget sen du utsåg årets Linghems-bo!!

#2 - - Lakritzarr:

Håller med!

#3 - - Lakritzarr:

Håller med!

Till top