Jag & Monty

kultur / Permalink / 0

Hittade en gammal recension på Montt Mardies skiva "Skaizerkite"som jag gav högsta betyg i Zero för några år sedan. Det är den bästa - och definitivt den längsta - recension jag skrivit. Jag är väldigt stolt över den, det är en sån recension man själv vill ha. Inte nödvändigtvis med samma höga betyg, men lika lång, uttömmande, analyserande, välskriven och kunnig. Dock gick den väldigt snabbt att skriva minns jag. Jag befann mig i ett flöde och klarade av den på en timme.
Ni kan läsa den på: http://www.zeromagazine.nu/rec.asp?id=2566

Monty gjorde i mitt tycke även 2011 års bästa skiva (1000 år senare). En fascinerande sak med honom är att han ligger i popmusikens absoluta framkant, och driver på utveckligen så fort att hans gamla skivor känns ganska daterade när nästa kommer, hur nyskapande de än var när de kom. Visst är "Skaizerkite" fortfarande en klassiker och en måttstock, men Monty har redan lämnat den bakom sig och håller redan på att sätta en ny, ännu högre standard.
Montys hemsida: http://www.entillhimmel.se

Till top