Kultur i Limpan

kultur / Permalink / 0

Igår var jag runt lite på stan. Började med att kolla in SAAB-utställningen på Flygvapenmuseum, där min ciceron var härliga Matilda som tidigare jobbat med utställningen Kris & Vision i Norrköping. Eftersom det är ett flygvapenmuseum var denna utställning lite begränsad, men kolla gärna in den om ni har vägarna förbi i sommar.

Länsmuseet (eller Östergötlands Museum som det heter numera) besöker man ju allt för sällan. Det är ett fint hus och har ofta bra utställningar, men av någon anledning blir det sällan att jag går dit. Men igår kollade jag in Vintage - Mode & Minne, sommarens utställning om lokalt klädskapande sedan 50-talet. Den var riktigt bra och har också blivit väldigt populär. Bara på vernissagen kom det 700 personer. Så den kan jag rekommendera.
Till top