Måndag i Norpan

Tobi talar / Permalink / 0
Igår var jag i Norrköping och började dagen med en presskonferens på Skandiateatern där man meddelade att man tvingas stänga på grund  av att grannarna störs av ljudvolymen vid rockkonserter. Tråkigt som fan, Skandia behövs i stan.
Sedan bar det av till Östgötateatern för presskonferens  och smakprov ur kommande "Familjen Addams". Den verkade jäkligt bra och jag blev riktigt sugen på att gå. Jag har faktiskt fribiljett till premiären på fredag men då är ju jag på Palatset och dricker öl med Sanna, Johan och Frallan. Har dock en plan om att vädja till Bills dåliga samvete (som han borde ha vid det här laget) så att han bjuder mig framöver. Kanske kan det funka om jag slänger in en tapaskväll på Manesa (som jag fått för mina flygbonuspoäng) i paketet?
Slutligen blev det en sväng till Mirum Galleri för att göra ett jobb om reptiler. På hemvägen hämtade jag upp The Producer för att lämna en grej till Palatset inför helgens spelning. Tjoho, BB-möte tänkte jag, men ack vad jag bedrog mig för The Producer har numera policyn att inte dricka öl på måndagar eller tisdagar. Det är först på onsdagen man får lov att börja smutta på pilsnern, enligt honom.
Jag hann inte fråga men jag misstänker att han gått med i IOGT-NTO (Idioter Och Gamla Tanter-Nykter Till Onsdag).
Till top