En dag i Norpan

Tobi talar / Permalink / 0
Igår var jag en sväng i Norpan igen. Bland annat var jag på en pressträff på Östgötateatern och kollade in pjäsen "Gyllene draken". Den verkade ärligt talat skitdålig.
Så jag pingla upp Jörgen: "tjena, hur är läget? hur var det igår kväll?". Och Jörgen svarade: "Jag fick tag i en biff, hon var fin som fan, hon var fotomodell".
Det är ju skönt att numera ha Jürgen som trendkänselspröt i Norrköping. Han har koll på allt och alla, vilka ställen som gäller, vart man ska gå. Who´s hot and who´s not.
Igår skulle han visa mig stans hetaste uteservering för tillfället. Om ni undrar så är det Fräcka Fröken vid Skvallertorget, och ja, jag får nog säga att Jürgen har koll. Det var eftermiddagssol, fullproppat och allmänt bra.
Och vill ni ha en framtidsspaning av Mr Jürg så är det att ha koll på Bryggeriet, en ny krog som snart öppnar i gamla Våffelmakeriet. Enligt Jögga kommer det bli så bra att han redan utnämnt det till sin blivande stamkrog.
På andra sidan Strömmen från Bryggeriet ligger Manesa och dit gick vi och käkade lite tapas. Sen skulle vi till Enjoy, men det var fullt. Så vi gick till Munken, men det var fullt. Så vi gick till La Uva och kollade in deras gin&tonic-bar. Nettan och Maria Dillon hängde på och allt var kanon. Hej.
Till top