Sörpingwhores rock no more?

Tobi talar / Permalink / 0
Blev en sväng till sköna Sörping igår för att...ja, vad gjorde jag egentligen där? Det blev lunch på Bondens och så skulle jag spana in lite Sörpingbabes eftersom de är dom bästa. Eller var, för något har hänt i år. Förr vimlade det av heta, charmiga Sörpingtjejer men i år är dom som bortblåsta. Var har de flyttat? Till Tallboda?
Det blev en glass istället, på det enda glasställe man kan äta på i Sörping: Göta glass
Och sen en sväng till Norpan, där Augustifesten dragit igång. Ska nog dit på lördag och ta en drink på Bossa Novas, äta på Ardor, kolla in Haunted by Destiny på Laxholmskällaren och se musikfyrverkeri till Uggla.
Slutligen hamnade jag i Blå rummet på Arbis. Det var Johan Pettersson som hade bjudit in mig på en exklusiv förhandslyssning av hans kommande skiva. Så där satt vi i varsin fåtölj medans musiken strömmade ut ur högtalarna och njöt av tillvaron. Johan tittade på mig, sen ställde han sig hastigt upp, sträckte armarna i skyn och skrek på skånska: "Det här är livet!".
Till top