Sockna runt

kultur / Permalink / 1
Igår blev det ännu en tur i Åtvids kommun. Ju mer man börjar rota i buskar och snår desto mer spännande upptäcker man ju att det finns. Bland annat besökte jag Åtvidabergs kommuns enda internationella hamn, dvs Grebo båtbrygga (som Willy Joelsson alltid brukar hajpa). Och så hamnade jag i en skulpturträdgård i Björsäter, hos Sissi (på bilden) som förövrigt gjort den nya skulpturen av den tjocka badtanten vid Åtvids södra infart.
 
Ett besök vid gruvan i Bersbo är ju också alltid gjutet (ha ha ha, fattar ni den!!)
Och så var jag tillbaka på Adelsnäs igen. Sen drog jag mig tillbaka till Grebo och fick reda på att Bjud-Figge hade tänt grillen. Tjoho, nu ska här svullas, tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig, för Bjud-Figge hade återgått till sitt vanliga gamla tråkiga Snål-Figge och det enda som bjöds på var råa Denniskorvar (det var nämligen ingen glöd efter som han även snålat på tändvätska och kol).
Så jag drog tillbaka till stan och käkade sill och potäter istället - och fick celebert sällskap av en trevlig herre. Vem kan det vara? Ja, skriv en kommentar och gissa...
 
 
#1 - - Anonym:

Peter Rimås såklart! Anneli

Till top