Sockna-tajm

Tobi talar / Permalink / 0
Var ute och for lite på landsbygden igår igen. Grebo, Åtvid, Värna, Björs. Blev bjuden på Sri Lankesisk middag och fick jobba som läsköppnare på ett lågstadiedisko. Dessutom var jag för andra gången på kort tid på en viss begravningsbyrå, och höll åter på att freaka ur. Särskilt när ägaren nämnde några papper som fanns i källaren och jag såg framför mig rader av lik som låg där nere. Jag tänkte: nu vill han säkert att jag följer med ner i källaren...men det slapp jag guskelov!
I Åtvid kollade jag bland annat in nya Café Mässen. Sen svängde jag förbi Bjud-Figge och när han fick höra om det sa han: "Det lovar jag dig Tobbe, vi ska åka dit i sommar och då ska jag bjuda dig på en fikastund du sent ska glömma. Du får beställa vad du vill, jag står för fiolerna!".
Till top