Sommarlov

Tobi talar / Permalink / 1
Aaaaah...då har semestern börjat. Och nu ska jag göra det jag alltid gör när jag lämnat alla mina texter till det kommande numret. Då knallar jag upp på kontoret, ledigt klädd och med en glass i munnen, och kollar hur det går för mina kollegor som fortfarande har några dagar kvar med stressiga 16-timmarspass för att få ihop skiten. Jag går in till chefen och lämnar en bunt med räkningar för diverse utlägg, varpå han alltid stönar fram en suck från avgrunden. Därefter står jag och småpratar med layoutarna tills de irriterat ber mig fara åt helskotta. Och har jag riktig tur lyckas jag även springa på chefens bror som är den mest stressade av dem allihopa.
När jag lyckats reta samtliga till vansinne går jag visslande därifrån, ner till NY Legends och beställer in en stor stark och en fet burgare. Åtta timmar senare kryper jag hem på alla fyra, somnar i hallen och vaknar nästa dag med linserna inne, lyset tänt och med bar underkropp. Med mina sista krafter sträcker jag armarna i skyn och utbrister: DET HÄR ÄR LIVET!
#1 - - Mr Shield:

Perfekt

Till top