Argentina & Uruguay i vinter

Resa / Permalink / 1
Tror inte att jag har berättat det, men vinterns resa går till Argentina och Uruguay. Det bär iväg i mellandagarna så det blir att fira nyår i Buenos Aires. Aaah...jag gillar verkligen att fira nyår utomlands.
Igår blev det klart att Pelle kommer följa med den första halvan av resan, och det är givetvis roligt. Förhoppningsvis kan även Anahi hänga på, men i vilket fall så har jag ju en bra guide i henne som man kan få många bra tips av.
Vi har inte planerat mer än att vi ska börja med att vara i Buenos Aires över nyår och sedan ta båten över till Uruguay, där Pelle ska få sol och bad. Vi ska givetvis kolla in Colonia del Sacramento och Montevideo, och så ska jag dra med honom på nån vintur, käka asado och kanske få med honom till Punta del Diablo och förhoppningsvis även Iguazu.
Annars får jag klämma Iguazu efter att han åkt hem, för dit måste man ju. (Det är alltså vattenfallen mellan Argentina och Brasilien).
Annat som står på listan i Argentina är Salta...
...och Cordoba...

...och såklart Medoza.
Jag har inte börjat läsa på och planera på allvar än, men jag tror inte att jag kommer ta mig söder om Buenos Aires. Argentina - vi ses i december!
#1 - - eva:

ja... för vad du gör så missa inte iguazu. bland det bästa man kan uppleva.

Till top