Höstdag i Norpan

Tobi talar / Permalink / 1
Igår blev det en sväng till Norpan där jag bland annat intervjuade bandet/DJ-duon Luntgatan Girls.
Sen har ju tydligen laxen redan hittat till nybyggda laxtrappan, så det var man ju tvungen att kolla in. Men inte fan såg jag nån lax...
Det är ungefär som delfinerna när man åker färjan mellan Surat Thani och Koh Samui. Där ska det vimla av delfiner och alla jag pratat med som åkt båten har sett dem. Jag har åkt färjan cirka tio gånger och aldrig sett nån. Börjar misstänka att folk driver med mig...
Jag har inte varit i Norpan på ett tag så jag gick och kollade vad som händer på museerna. På Stadsmuseet visade de Bajdoff på Filmhyllan och en fotoutställning (ja, vad annars?) på Rum för fotografi.
Sen blev det Arbetets museum där de visade den fantastiska fotoutställningen "Kokvinnorna". Kolla in den!
Även "Outsiders" var okej.
En rolig sak med Norrköping är att man alltid kan hitta nya skrymslen och prång. Det finns alltid nya saker att upptäcka. Jag vet inte hur många gånger jag rört mig runt Strömmen, ändå gick jag igår på ställen där jag aldrig gått förut och såg sånt jag inte sett förut. Nya gränder, nya bakgårdar, nya passager och nya vrår.
#1 - - Mr Shield:

Jag har åkt färjan två gånger och båda gångerna såg jag delfiner!

Till top