En tisdag i oktober

Tobi talar / Permalink / 3
Jag är ute och går på stan. Ska byta ett par byxor, göra några ärenden. Kommer till Stora Torget som ligger grått och öde. Jag stelnar till.
"Men herregud, är det här centrala Linköping en tisdag klockan två?", tänker jag. "Är det här staden där jag valt att bo?"
Tio sekunder senare går jag nästan in i Carl-Einar Häckner som pratar i telefon (han körde en show i Mjölby igår), och skäms å stadens vägnar. Var han tvungen att se Linköping just idag, när staden är som gråast, livlösast och tråkigast?
Men man får göra vad som går av tillvaron. Så jag går in på Filmstaden och hämtar två förhandsbiljetter till Persbrandts nya film. Dock ska jag inte gå själv så är det nån som vill ha dem, säg bara till.
Gör även ett besök på Bokmedia. Man har ju hört till leda om Alex Schulmans pappa och fru, men så slår det mig att jag faktiskt inte läst böckerna. Tänkte att jag skulle ge dem till mig själv i julklapp, så om ni träffar mig - berätta inte vad jag kommer att få.
En annan julklapp till mig själv får bli den skiva jag beställde på Bengans idag . Lustans Lakejers "Elixir". Jag har den på datorn och som nåt slags halvdant förhandsex utan omslag, men nu är det dags att skaffa ett riktigt ex.
Evve blev helt chockad, han har försökt att sälja en skiva till mig i fem år utan att lyckas - men nu kan han äntligen dö i frid.
#1 - - Christina S:

Jag går gärna på bio om biljetterna finns kvar!

#2 - - Tobi:

Tyvärr har jag redan gett bort dom. Men jag får snart flera till andra filmer, så nästa gång kan du få!

#3 - - C:

:-D

Till top