Kungliga individer

kultur / Permalink / 0
Gjorde en intervju med Individen & Kungarna igår. De är tillsammans med Zackarias och Lovisa Negga regionens mest lovande pophopp för tillfället, skulle jag säga.
Individen (sångaren Benjamin alltså) är ju från Ödeshög och det får mig att fundera på vilka mer band/musiker som kommer därifrån, om några?
Hawkey Franzén är väl från Ödeshög, va?
Sen blir det tunnare...
Lyckas luska ut att Shurebrothers Band (jag vet, inget household name precis) är från trakten och även John Chopper Harris (ännu mer okända skulle jag tro) har tydligen nån anknytning dit.
Luskar lite till och hittar även Fertilizers och Den Inre Striden som inte ens JAG hört talas om. Är inte säker på att de är från Ödeshög men de spelade i alla fall på Ödeshögsfestivalen i somras.
Till top