Milagro i Kuna Yala

Resa / Permalink / 0
Idag fyller Milagro 20 år. Det är en tjej som Kocken och jag träffade när vi var i Kuna Yala i Panama för snart två år sedan. Vi bodde i deras hydda på en liten ö och hade bunkrat upp med mängder av vin för att stå ut. Men de där dagarna på ön blev helt kanon. Vi hade en galen papegoja i huset, vi besökte en massa paradisöar och vi träffade ett gäng andra svenskar som jag fortfarande har lite kontakt med. En av tjejerna hamnade i en Bête Noire-låt, en annan var från Vadstena och reser mer än vad jag gör. Det roliga är att jag och Anna-Cajsa, som hon heter, reser till samma ställen, exempelvis Boston, Nya Zeeland, Panama och Argentina. Vi hade roliga fester på kvällarna i Kuna Yala och träffades sedan även i Panama city och Bocas del Toro.
Jag kan varmt rekommendera att åka till Kuna Yala och hela Panama. På bilden har Milagro för övrigt på sig deras fina folkdräkt. Kanske den finaste folkdräkt jag har sett.
Till top