Höst i New England

Resa / Permalink / 3
Jo, den där resan jag ska göra nu om nån vecka har jag ju glömt att berätta om. Jag flyger alltså till Boston, är där i tre dagar och hyr sedan bil och bilar runt i New England i fem dagar. Kommer bli kanon.
Fast när jag har berättat för folk att jag ska åka till New England har jag ofta mötts av frågan "Vad fan ska du göra där?". Jag trodde folk hade koll på Boston och New England, men har märkt att så tydligen inte är fallet.
Så här är en lista på saker man inte bör missa i New England:
*Gå Freedom Trail i Boston och lära sig om hur USA blev till
*Vita kyrkor och gula löv i Vermont
*Hänga på sportbarer
*Äta krabba/hummer i Maine
*Se en baseballmatch med Boston Red Sox
*Lyssna på Dropkick Murphys och dricka irländsk öl
*Spana in Bostons tegelbyggnader och låtsas att man är med i "The Town", "The Departed" eller "Mystic River"
*Känna sig smart på Harvard, Yale och MIT
*Stränderna på Cape Cod
*Uppleva känslan av att vara i en enorm Lexington-butik
*Spana efter Obama på Marthas Vineyard
*Åka under täckta broar i New Hampshire
*Kolla fyrar på karga klippor
...och äta Bostongurka. 
#1 - - Mr Shield:

"Uppleva känslan av att vara i en enorm Lexington-butik"

Eh va?

Du vet att Lexington är ett svenskt företag va?

#2 - - Tobi:

Ja, men det finns väl inget företag i världen som kör hårdare på New England-stilen.

#3 - - Tobi:

Alltså...jag ska ju inte besöka nån butik, utan det jag menar är att besöka New England är som att befinna sig i en levande Lexingtonbutik.

Till top